תוכניות חינוכיות ולמידה משולבת דיגיטל

ריכזנו עבורכם את כל התוכניות של יבנה בונוס אשר קיבלו אישור במערכת גפ”ן ואשר ממומנות ע”י משרד החינוך וניתנות לרכישה במערכת גפ”ן

תוכניות במוזיקה

תוכניות מוזיקה מרתקות,לתלמידים בכל הגילאים.
הפעילות האינטראקטיבית והבין תחומית בתוכניות, עם שירים ויצירות מופת בסגנונות שונים, מרחיבה את עולמם של הילדים ומעניקה להם חוויה רגשית והנאה רבה ביום הלימודים בביה”ס.

מס’ תוכנית: 11851

מתאים לכיתות: א’-ג’

קישור לעמוד התוכנית

בקצרה: פיתוח היכולת של התלמיד להבחין בייחודיות הצללים של כלי נגינה שונים, ולהבחין בין הצלילים המופקים על ידי משפחות כלי הנגינה בתזמורת.

לתוכנית שלושה שלבים:
1. השתלמויות למורים והוראה בכיתה
2. מפגש עם הרכב של שלושה נגנים מקצועיים ו/או עם תלמידי נגינה מתקדמים,
3 מפגש עם הרכב מקצועי של שמונה נגנים, או קונצרט תזמורתי (לבחירה של ביה”ס).
התוכנית בנויה בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים במוזיקה של משרד החינוך, על פי שכבות הגיל.

במהלך המפגשים המורים יקבלו כלים ויעמדו לרשותם מגוון התכנים באתר בר אילן – צלילי המוזיקה -משחקים.

בהרחבה:

המטרה היא להעמיק ולהרחיב את הידע האינטואיטיבי של התלמידים על-ידי היכרות עם כלי הנגינה התורמים להיווצרות האופי והסגנון המוזיקלי של היצירה.
התוכנית כוללת היכרות עם יצירות של הרכבי כלים שונים: תזמורת סימפונית, תזמורת קאמרית, תזמורת ג’אז, תזמורת מזרחית והרכבים של מוזיקת פופ ורוק. גולת הכותרת היא השתתפות במפגשים עם נגנים מקצועיים ועם תלמידי נגינה מתקדמים.
המורים מקבלים חומרי למידה מעולים והצעות פדגוגיות מגוונות וחדישות לפעילויות המעוררות את סקרנותם ואת התרגשותם של הילדים. מושם דגש על פעילות מעשית בהאזנה, בנגינה, בתנועה, בשירה ובבניית כלים, על למידה שיתופית בקבוצות הטרוגניות קטנות, על יצירת פתיחות וסובלנות בכל הקשור לסוגים שונים של מוזיקה, על הרחבת הידע ועל האזנה מקרוב לביצוע חי של מוזיקה.

מה מציעה התוכנית?
גולת הכותרת של התוכנית היא השתתפות התלמידים במפגשים עם נגנים מקצועיים ועם תלמידי נגינה מתקדמים.

מטרת תוכנית זו היא להעמיק את אהבתם של ה תלמידים למגוון יצירות של מוזיקה, באמצעות היכרות עם כלי הנגינה בתזמורת.
בבסיס ההיכרות עם כלי הנגינה עומדת היצירה הידועה של פרוקופייב, “פטר והזאב”, בה בולטים במיוחד אופיים של כלי התזמורת.
במקביל, לומדים התלמידים להכיר מגוון יצירות נוספות, בהן בולטים אותם כלי הנגינה.
ההוראה בכיתה נעשית על ידי המורה למוזיקה בביה”ס בעקבות השתלמות של ארבע שעות ובעזרת חומרי הוראה ולמידה מקצועיים: מדריך למורה להעשרת הידע המוזיקלי של המורה, מגוון רעיונות לפעילות של התלמידים, מצגת צבעונית מאוירת לשימוש בכיתה וחומרים אינטראקטיביים דיגיטליים לתלמידים באתר בר אילן – צלילי המוזיקה -משחקים.
התוכנית מתבצעת בשיתוף עם הפיקוח על החינוך המוזיקלי של משרד החינוך, ועם מרכזי מוזיקה וקונסרבטוריונים המקומיים.

קישור לסרטון

לתוכנית שלושה שלבים:
1. השתלמויות למורים והוראה בכיתה
2. מפגש עם הרכב של שלושה נגנים מקצועיים ו/או עם תלמידי נגינה מתקדמים,
3 מפגש עם הרכב מקצועי של שמונה נגנים, או קונצרט תזמורתי (לבחירה של ביה”ס).
התוכנית בנויה בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים במוזיקה של משרד החינוך, על פי שכבות הגיל.

התוכנית כוללת חומרי למידה עשירים עבור כ- 15 שיעורים, להוראה בכיתה על ידי המורה למוזיקה: מדריך למורה, מצגת צבעונית להפעלה בכיתה, ובה תמונות כלי נגינה, רישומים גרפיים למעקב בעת ההאזנה, תווים לנגינת ליווי לשירים וליצירות, איורים המשקפים את הנושא הנלמד, והנחיה למשימות יצירה לתלמידים בזוגות ובקבוצות קטנות. המורה למוזיקה משתתף/פת בארבע שעות השתלמות להיכרות עם היצירות ודרכי הפעלה של התלמידים. בנוסף לחוויית הלמידה בכיתה, לרשות התלמידים שימוש בחומרי למידה אינטראקטיביים באתר, ו”כרטיס האזנה” ליצירות של הקונצרט, לדוגמה: כרטיס האזנה לקונצרט, חידון מקצבים

סלים:

  • מענים פדגוגיים ורגשיים
    • תחומי אמנויות
  • חינוך חברתי-ערכי והעשרה
    • פעילויות העשרה ותרבות

 

מס’ תוכנית: 11931

מתאים לכיתות: ג’-ה’

קישור לעמוד התוכנית

בקצרה: המוזיקה מהווה אמצעי להבעה רגשית והתפעלות מן הטבע, וגם של העלאת מודעות, מחאה והתרעה מול הריסת הטבע.

לתוכנית שלושה שלבים:
1. השתלמויות למורים והוראה בכיתה
2. מפגש עם הרכב של שלושה נגנים מקצועיים ו/או עם תלמידי נגינה מתקדמים,
3 מפגש עם הרכב מקצועי של שמונה נגנים, או קונצרט תזמורתי (לבחירה של ביה”ס).
התוכנית בנויה בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים במוזיקה של משרד החינוך, על פי שכבות הגיל.

במהלך המפגשים המורים יקבלו כלים ויעמדו לרשותם מגוון התכנים באתר בר אילן – צלילי המוזיקה -משחקים.

בהרחבה: המטרה המרכזית היא לעורר את האהבה ואת ההתרגשות של התלמידים מהקשר בין המוזיקה כאמצעי להבעה רגשית לבין תופעות בטבע המעוררות התפעלות ממנו, ולעורר מודעות לדרכי הסיוע בשמירתו, ביניהם השימוש במוזיקה למטרות מחאה. מובאות יצירות מופת מתקופות שונות ובסגנונות שונים – קלסי, מערבי, מזרחי, ג’אז, פופ ורוק – וכן יצירות עכשוויות יוצאות דופן. גולת הכותרת של התוכנית היא השתתפות במפגשים עם נגנים מקצועיים ועם תלמידים מתקדמים בלימודיהם בנגינה. המורים למוזיקה מקבלים חומרי למידה חדשניים, בהם מגוון הצעות פדגוגיות המעוררות את סקרנותם ואת התרגשותם של הילדים.

מה מציעה התוכנית?
התוכנית מתמקדת ביצירות של מוזיקה שנכתבו בהשראת הטבע, לרבות העולם החי בו. תוך כדי לימוד היצירות השונות, נחשפים התלמידים לצלילים המתארים תופעות טבע שונות: תיאורי נוף, עונות השנה, מחזוריות בטבע ובמוזיקה, ויצירות על בעלי חיים, גם כאלה הנמצאים בסכנת הכחדה. מטרות התוכנית הן, בין השאר, לעורר את האהבה וההתרגשות מהקשר בין המוזיקה לבין תופעות בטבע, ולפתח רגישות לצלילים שיש בטבע עצמו. ערך נוסף של התכונית היא העלאת המודעות לשמירה על הסביבה בה אנו חיים. היצירות הן מתקופות שונות ומסגנונות שונים – קלאסי מערבי, מזרחי, ג’אז, ושירים – וכן יצירות עכשוויות יוצאות דופן, כמו האזנה לקולות של לוויתן .

במדריך למורה, חומרי למידה חדשניים עם מגוון הצעות פדגוגיות שמטרתן לעורר את סקרנותם והתרגשותם של התלמידים, כמו יצירת כלי נגינה מן הטבע, הקלטה וחיקוי צלילים בנגינה ובקולות, רישום וציור על פי המוזיקה, והבעה של האנרגיה במוזיקה – בתנועה.

קישור לסרטון


גולת הכותרת של התוכנית היא השתתפות התלמידים במפגשים עם נגנים מקצועיים. לתוכנית שלושה שלבים:
1. השתלמויות למורים והוראה בכיתה
2. מפגש עם הרכב מקצועי של שלושה נגנים מקצועיים ו/או עם תלמידי נגינה מהקונסרבטוריון המקומי,
3 מפגש עם הרכב מקצועי של שמונה נגנים, או קונצרט תזמורתי (לבחירה של ביה”ס). התוכנית בנויה בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים במוזיקה של משרד החינוך, על פי שכבות הגיל.

התוכנית כוללת חומרי למידה עשירים עבור כ- 15 שיעורים, להוראה בכיתה על ידי המורה למוזיקה: מדריך למורה, מצגת צבעונית להפעלה בכיתה, ובה תמונות כלי נגינה, רישומים גרפיים למעקב בעת ההאזנה, תווים לנגינת ליווי לשירים וליצירות, איורים המשקפים את הנושא הנלמד, והנחיה למשימות יצירה לתלמידים בזוגות ובקבוצות קטנות. המורה למוזיקה משתתף/פת בארבע שעות השתלמות להיכרות עם היצירות ודרכי הפעלה של התלמידים. בנוסף לחוויית הלמידה בכיתה, לרשות התלמידים שימוש בחומרי למידה אינטראקטיביים באתר, ו”כרטיס האזנה” ליצירות של הקונצרט, לדוגמה: כרטיס האזנה לקונצרט, חידון מקצבים

סלים:

  • מענים פדגוגיים ורגשיים
    • תחומי אמנויות
  • חינוך חברתי-ערכי והעשרה
    • פעילויות העשרה ותרבות

 

מס’ תוכנית: 12766

מתאים לכיתות: ג’-ה’

קישור לעמוד התוכנית

בקצרה: הקשר בין ציור ומוזיקה מגולם ביצירה “תמונות בתערוכה” בעלת 15 פרקים שכתב מוסורגסקי בעקבות ביקורו בתערוכה שנערכה לזכרו של ידידו הטוב, הצייר, האדריכל והאומן, ויקטור הרטמן. המשותף לשני הידידים, מוסורגסקי והרטמן, היה התעניינותם באומנות רוסית ורצונם להביע זאת ביצירותיהם.

לתוכנית שלושה שלבים:
1. השתלמויות למורים והוראה בכיתה
2. מפגש עם הרכב של שלושה נגנים מקצועיים ו/או עם תלמידי נגינה מתקדמים,
3 מפגש עם הרכב מקצועי של שמונה נגנים, או קונצרט תזמורתי (לבחירה של ביה”ס).
התוכנית בנויה בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים במוזיקה של משרד החינוך, על פי שכבות הגיל.

במהלך המפגשים המורים יקבלו כלים ויעמדו לרשותם מגוון התכנים באתר בר אילן – צלילי המוזיקה -משחקים.

בהרחבה: המטרה המרכזית היא להכיר יצירה תוכניתית עצומה ואיכותית שיש בה קשר בין העולם החזותי לעולם השמיעתי. לאחר ביקורו של מוסורגסקי בתערוכה של יותר מ-400 יצירות מאת הרטמן, בחר המלחין בעשר תמונות ליצירתו. היצירה פותחת בפרומנדה, מעין תיאור של צלילים ההולכים בחלל. הפרומנדה קושרת בין ה”תמונות”, השונות באופיין זו מזו, לדוגמה גמד, טירה עתיקה, גן הטיולרי, בלט האפרוחים, ועוד. בחומרי הלמידה, מדריך למורה שבו מגוון הצעות פדגוגיות המעוררות את סקרנותם ואת התרגשותם של הילדים, מצגת צבעונית מאוירת ע”י האומן אבי כץ לשימוש בכיתה. בנוסף באתר של אוניברסיטת בר-אילן מערכת דיגיטלית בעלת שלושה שלבים של משחקים אינטראקטיביים מאתגרים להפעלה עצמית של הילדים בבית: משחק האזנה שלב 1 תמונות בתערוכה

מה מציעה התוכנית?
תוכנית זו מציעה מפגש עם נגנים מקצועיים בביה”ס, וקונצרט תזמורתי מיוחד במינו, שבו חווים את ה “תמונות ” שבמסגרת דרך הצלילים, בהנחיית הזמרת שירלי הוד. לתוכנית שלושה שלבים:
1. השתלמויות למורים והוראה בכיתה
2. מפגש עם הרכב מקצועי של שלושה נגנים מקצועיים ו/או עם תלמידי נגינה מהקונסרבטוריון המקומי,
3 מפגש עם הרכב מקצועי של שמונה נגנים, או קונצרט תזמורתי (לבחירה של ביה”ס). התוכנית בנויה בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים במוזיקה של משרד החינוך, על פי שכבות הגיל.

התוכנית כוללת חומרי למידה עשירים עבור כ- 15 שיעורים, להוראה בכיתה על ידי המורה למוזיקה: מדריך למורה, מצגת צבעונית להפעלה בכיתה, ובה תמונות כלי נגינה, רישומים גרפיים למעקב בעת ההאזנה, תווים לנגינת ליווי לשירים וליצירות, איורים המשקפים את הנושא הנלמד, והנחיה למשימות יצירה לתלמידים בזוגות ובקבוצות קטנות. המורה למוזיקה משתתף/פת בארבע שעות השתלמות להיכרות עם היצירות ודרכי הפעלה של התלמידים. בנוסף לחוויית הלמידה בכיתה, שלושה שלבים של משחקים חווייתיים באתר: חידון – תמונות בתערוכה music.org.il

סלים:

  • מענים פדגוגיים ורגשיים
    • תחומי אמנויות
  • חינוך חברתי-ערכי והעשרה
    • פעילויות העשרה ותרבות

 

מס’ תוכנית: 12748

מתאים לכיתות: א’

קישור לעמוד התוכנית

בקצרה: 12 קטעים מוזיקליים קצרים המתארים ברצף את דיירי המגדל ואת הבאים לשכור את הדירה שהתפנתה, הם פנינה מוזיקלית וספרותית היוצרת בילדים מודעות ליחסים בין בני אדם באמצעות סיפור על בעלי חיים. 

התוכנית כוללת שני קונצרטים: הראשון מפגש אינטראקטיבי של שני אמנים עם הילדים בביה”ס; השני קונצרט עם שני נגנים ושני שחקנים, ותפאורה היוצרת את חלל המגדל מבחוץ ומבפנים, על פי הבימוי היצירתי של נועה פריאל.
*למופע קיימת גם גרסה בערבית ועברית, עם ביצוע בשתי השפות במקביל

בהרחבה: המטרה המרכזית היא ללמוד את המסר של סובלנות וקבלת האחר דרך יצירה ספרותית בגרסתה המוזיקלית. בסיפור ובמוזיקה יש רבדים אומנותיים וערכיים הבאים לידי ביטוי בתנועה, בפנטומימה, בדרמה, בציור, בדיון ובשיח. חומרי ההעשרה של התוכנית מקדמים פיתוח חשיבה יצירתית, ספרותית ומוזיקלית ומעמיקים את חוויית הלמידה. התוכנית כוללת שני מפגשים: ביקור של שני אומנים בגן או בכיתה למפגש אינטראקטיבי עם הילדים ומופע של שני נגנים ושני שחקנים בתפאורה היוצרת את חלל המגדל מבחוץ ומבפנים. המורים למוזיקה מקבלים חומרי למידה והצעות פדגוגיות מגוונות וחדישות לפעילויות מרגשות של הילדים.

התוכנית כוללת שני קונצרטים: הראשון מפגש אינטראקטיבי של שני אמנים עם הילדים בביה”ס; השני קונצרט עם שני נגנים ושני שחקנים, ותפאורה היוצרת את חלל המגדל מבחוץ ומבפנים, על פי הבימוי היצירתי של נועה פריאל.
*למופע קיימת גם גרסה בערבית ועברית, עם ביצוע בשתי השפות במקביל

 קישור לסרט ווידאו – “טעימות” מתוך המופע דירה להשכיר

התוכנית כוללת בנוסף חומרי למידה עשירים עבור כ- 15 שיעורים, להוראה בכיתה על ידי המורה למוזיקה: מדריך למורה, מצגת צבעונית להפעלה בכיתה, ובה תמונות כלי נגינה, רישומים גרפיים למעקב בעת ההאזנה, תווים לנגינת ליווי לשירים וליצירות, איורים המשקפים את הנושא הנלמד, והנחיה למשימות יצירה לתלמידים בזוגות ובקבוצות קטנות. המורה למוזיקה משתתף/פת בארבע שעות השתלמות להיכרות עם היצירות ודרכי הפעלה של התלמידים. בנוסף לחוויית הלמידה בכיתה לתלמידים ניתן שימוש באביזרי למידה: דגם של המגדל וכתרים לבעלי החיים וכן חומרים אינטראקטיביים באתר.

Apartment for Rent ( רישומים )
בר אילן – צלילי המוזיקה | רישומים גרפיים – דירה להשכיר – יחזקאל בראון

סלים:

  • מענים פדגוגיים ורגשיים
    • תחומי אמנויות
  • חינוך חברתי-ערכי והעשרה
    • פעילויות העשרה ותרבות

 

יבנה בונוס בע״מ
הירדן 3 יבנה, ישראל

052-288-1720

wizdi@bonusbooks.co.il

עקבו אחרינו

© כל הזכויות שמורות ליבנה בונוס בע”מ

טופס הרשמה לקבלת ספרי מתמטיקה שאושרו לכיתה י' לתוכנית החדשה 3 יח"ל ו- 4 יח"ל ​

תפקיד(חובה)
הצטרפנו ללמד בספרכם :(חובה)

בתי הספר

הצטרפו למאות בתי ספר שנהנים מהסביבה המתוקשבת העשירה שלנו.