התקבל אישור משרד החינוך לספר ישראל הבית שלנו כיתה ד'. מספר האישור 2969 ספר זה משלים את סדרת הספרים ישראל הבית שלנו בכיתות ב ג ד במקצוע "מולדת חברה ואזרחות" לפי התוכנית החדשה. הסדרה היחידה המלאה עם אישור לשלושת הכיתות הלומדות את המקצוע
במשחק התלמידים ממיינים תמונות של בעלי חיים, צמחים ויישובים המאפיינים את ישראל.
בפעילות התלמידים מאזינים לשיר "כאן ביתי" שכתב עוזי חיטמן.
בפעילות התלמידים מעמיקים בהבנת השיר "כאן ביתי" ומביעים את הקשר האישי שלהם למולדת בעקבות השיר.
בפעילות התלמידים מעצבים את החדר האישי שלהם בעזרת גרירת פריטים וגם מביעים את הקשר שלהם לחדר שלהם.
התלמידים ילמדו על סוגי בתים בעולם ועל התאמתם לצרכים של בני האדם, למבנה הטופוגרפי, למזג האוויר ולחומרי הבנייה שבאזור. התלמידים יתאימו בין הבתים למאפיינים שלהם ולצרכים שעליהם הם עונים.
התלמידים ילמדו כיצד האדם משפיע על הטבע ומשנה אותו לצרכיו, באופן שעלול להזיק לטבע ואף לאדם.
התלמידים יקבלו מידע על מקומות מחסה שונים של בעלי חיים וילמדו על אילו צרכים מגורי בעלי החיים עונים.
במשחק התלמידים בונים עיר: תשתיות, מבני מגורים, מסחר, חינוך פנאי ועוד, נחשפים למגוון התשתיות, מבני הציבור והשירותים שיש בעיר וטועמים מעט מהשיקולים השונים למיקום המבנים ברחבי העיר.
התלמידים יכירו דוגמה לשינוי הנדרש במרחב הציבורי, באמצעות סידור משפטים ברצף, וכמו-כן ישייכו את חלקי הכתובת שעל מעטפת המכתב למקומם הנכון.
התלמידים יכירו את פארק הצבאים שבירושלים, יזהו את השילוב שבין הטבע לעיר ויבחנו את היתרונות שבשמירה על ריאות ירוקות בתוך היישוב העירוני.
התלמידים יאזינו לשיר "הילד הזה הוא אני", יציינו פרטים המאפיינים אותם, וגם ייצרו דיוקן עצמי בעקבות האומן חנוך פיבן
התלמידים יאזינו לסיפור "דירה להשכיר" שכתבה לאה גולדברג.
התלמידים יזהו סוגי מרחבים: פרטי, משותף וציבורי.
התלמידים צופים בסרטון שבו מוצג כיצד מכינים מבוץ לבנים לבנייה.
התלמידים ימיינו מאפיינים של מגורים ביישוב עירוני ושל מגורים ביישוב כפרי.
תרומת הטבע לאדם התלמידים מזהים את המקור לפריטים שונים
התלמידים ילמדו שני בתים מתוך השיר "פתחו את השער" שכתבה קדיה מולודובסקי, וימיינו את בני המשפחה לחברים במשפחה הגרעינית ולחברים במשפחה המורחבת.
התלמידים יכירו תפקידים שונים בבית בעזרת משחק זיכרון, יזהו תפקידים שבני גילם יכולים לעשות, ויבררו מדוע חשוב למלא תפקיד באחריות, גם אם הוא אינו גורם להנאה בזמן ביצועו.
התלמידים יאזינו לסיפור על עלייתו של סלומון מאתיופיה לארץ וילמדו על המניעים לעלייה, על המסע הקשה ועל ההתאקלמות בארץ וכן יחשבו כיצד הם יכולים להקל על עולים בקליטתם בכיתה.
התלמידים ילמדו על המושג "ארצות מוצא", ייחשפו להבדלים בשפה ובמנהגים ש"עלו ארצה" מארצות המוצא השונות, ויבררו את הסיפור המשפחתי האישי שלהם.
התלמידים יחקרו שטר כסף ויזהו את חלקיו השונים.
התלמידים יבחנו מצבים העשויים להתרחש בבניין מגורים משותף, ויבררו מהי דרך הפעולה הנכונה בכל מקרה.
התלמידים יקראו גרף עמודות ודיאגרמת עוגה וילמדו דרכם על שינויים המתרחשים ביישוב בעקבות גידול אוכלוסייה: כיצד האוכלוסייה ביישוב עשויה להשתנות בעקבות הקמתם של מקומות תעסוקה נוספים, וכיצד אפשר לשפר את דרכי התחבורה ליישוב.
התלמידים ילמדו כיצד הרשות המקומית דואגת לתפקוד היישוב בנושאים המשיקים לחיי היום-יום שלהם, ויענו על סקר הנוגע ליישוב שלהם.
התלמידים ילמדו על פועלם של החלוצים דרך התבוננות בתמונות ועיון בשיר ילדים מהתקופה.
התלמידים ילמדו כיצד השפיע גידול האוכלוסייה בעיר העתיקה בירושלים על תנאי המחיה בין החומות. בהמשך יחקרו תמונה ובעזרתה יכירו את המאפיינים של השכונה החדשה שנבנתה מחוץ לחומות, משכנות שאננים, וילמדו על משמעות שמה.
התלמידים יכירו את מצפה רמון ואת מכתש רמון וכן את הרעיון להקים בצד המכתש אמפיתיאטרון ענק להופעות. התלמידים יבינו מצד אחד את התרומה של מיזם כזה לפיתוח היישוב ומצד אחר את הנזק שהוא גורם לבעלי החיים ולנוף הטבעי במקום.
בעקבות צפייה בסרטון ילמדו התלמידים על החשיבות של הנגשת המרחב הציבורי לכלל התושבים ויכירו אמצעי הנגשה שונים.
התלמידים יכירו את פועלו של אליעזר בן יהודה למען השפה העברית ויבררו את חשיבות השימוש בשפה העברית גם בימינו.
התלמידים ילמדו על הקשיים של החלוצים בְּיישוב הארץ ועל קווי האופי ועל הערכים שנדרשו להתמודדות עם קשיים אלה, דרך סיפור הקמתה של העיר חדרה.
באמצעות סרטון ילמדו התלמידים על ההעפלה בימי המנדט הבריטי. הם יבחנו את המניעים לעלייה ויבינו את תחושת השייכות ואת הקשר בין היהודים בארץ לבין העולים אליה אז והיום.
התלמידים ילמדו על הרב קוק בעזרת משחק תצרף.
התלמידים יכירו אורחות חיים במגזרים שונים וביישובים שונים בארץ וישוו ביניהם באמצעות צפייה בחלקים מתוך סרטון מהסדרה "הילד הזה הוא אני".
התלמידים יכירו כמה חוקי עזר עירוניים ויבררו מדוע הם חשובים, וכיצד הם תורמים לאיכות החיים ביישוב.
התלמידים יקראו דילמה העוסקת בשימור מבנה היסטורי מול פיתוח היישוב, וימיינו טיעונים בעד שימור המבנה ונגד שימור המבנה. נוסף על כך, יכירו התלמידים את פעילות המועצה לשימור אתרי מורשת, ובאמצעות צפייה בסרטון יבינו את הסיבות לשימור אתרים.
התלמידים יזהו את האזורים השונים ביישוב על-פי שימוש הקרקע שלהם, יבחנו את המענה שנותנים אזורים אלו לצרכים השונים של התושבים, ויפעילו שיקול דעת באשר לתכנון יישוב בהתאם לצורכי התושבים.
סרטון ובו הנחיות מפורטות כיצד ניתן להיעזר באתר "גוגל ארץ" STREET VIEW כדי לצפות בסביבת המגורים שלהם.
במשחק עולים בזה אחר זה מאפיינים של עיר ושל קיבוץ, והתלמידים צריכים לקלוע בסוג היישוב שהמאפיין מתאים לו.
התלמידים יעסקו בנושא המרחב הציבורי ביישוב שלהם באמצעות מענה על שאלות שיגרילו ב"גלגל המזל".
ביישומון התלמידים יתנסו בהרכבת תקציב מאוזן ליישוב ויתבקשו להפעיל שיקול דעת וליצור סדר עדיפות בפרויקטים הכלולים במסגרת הוצאות התקציב.
אפשר לרכוש את הסדרה בחנויות הספרים או בהוצאה לאור.
מחיר הספר לכיתה ב ₪29.6, כולל דפי מדבקות.
מחיר הספר לכיתה ג ₪36.
מחיר הספר לכיתה ד ₪45.
ברכישה מרוכזת תינתן הנחה.
לחשיפה לסדרה פנו למחלקת השיווק.
טלפון: 0522881720
יבנה בונוס בע״מ
הירדן 3 יבנה, ישראל
עקבו אחרינו
הצטרפו למאות בתי ספר שנהנים מהסביבה המתוקשבת העשירה שלנו.